Hallengrens
Beretning fra en gæst

YachtCruise i Kroatien

Yachtcruise i Kroatien

Da Anni og Claus skulle holde ferie i 2023, var de ikke i tvivl om at de skulle til Kroatien, som de også tidligere havde besøgt. Men det skulle ikke være som de andre gange med et hotel på land og masser af byliv.

Efter at have været på utallige ferier i Kroatien, havde Anni og Claus nemlig besluttet at de nu ville holde ferie på en af yachterne, som de havde kigget langt efter de sidste år, når de var på havnebesøg.

"...efter at have kigget langt efter disse små yachter når vi var på havnebesøg, valgte vi i år selv at springe om bord" skriver Anni og Claus.

Vi har modtaget nedenstående beretning om turen fra Anni og Claus, som har givet Øster Lindet rejser lov til at offentliggøre denne artikel og private billeder.

Beretning fra en Yacht i Kroatien

Vi havde i flere år kigget langt efter Yachts der sejlede ind og ud af havnene i Kroatien, og det så så hyggeligt ud. I år valgte vi selv at gå ombord til en tur i den kroatiske skærgård, mellem Split og Dubrovnik.

Lad os sige det med det samme... Vi blev IKKE skuffet!

Tværtimod gik vi ombord på en af de nyere Yachts og skibet levede op til alle vores forventninger og ønsker. Yachten havde en moderne indretning og en meget høj standard i kvalitet og service.

Vi fandt hurtigt ud af at der findes flere forskellige Yachts, så det er muligt at finde en type til enhver smag. Denne Yacht passede perfekt til vores smag og stemningen ombord var rigtig god.

Vi var 39 gæster og 8 besætningsmedlemmer ombord, hvilket gjorde stemningen meget intim og hyggelig. Vi havde alle forskellige nationaliteter og baggrunde, men når vi sad og snakkede med hinanden eller spiste sammen ved 8-mands borde, lærte vi hinanden at kende ret godt.

Det var en rigtig god oplevelse at møde helt fremmede mennesker på denne måde og dele nogle fantastiske oplevelser.

Hver dag spiste vi morgenmad og frokost ombord, om aftenen spiste vi i land, med undtagelse af en enkelt aften med middag på Yachten.

Da vi gik ombord den første dag, havde vi nok ikke så mange forventninger til maden, udover en helt almindelig morgenmad og en let frokost, men her blev vi i den grad overraskede.

Morgenmaden var en rigtig fin morgenkomplet med alt hvad der hører til, og vi fik ovenikøbet også hjemmebagte croissanter. Frokosten var den helt store anretning med 3 retter hver dag, og det var virkelig god mad, hvor vi ikke manglede noget.

Fine og moderne kahytter

Kahytterne var pæne, rene og holdt i moderne stil, så der var masser af lys og luft, når vi bare ville være os selv. Det var dog ikke så tit, for stemningen ombord betød at vi hyggede os når vi var ombord.

Når vi kom til en ny havn, var der ofte en guidet tur på ca. 1 times tid, hvorefter vi gik rundt på egen hånd og oplevede alle de hyggelige havnebyer, restauranter og cafeer.

Vi sprang over den guidede tur en enkelt dag, så vi kunne nyde skibet og spabadet alene. Her fik vi næsten en følelse af at det var vores eget.

Når kaptajnen sejlede Yachten videre, var det i behageligt tempo, så vi kunne nyde omgivelserne i den smukke kroatiske skærgård. Der blev hver dag holdt et svømmestop, hvor vi kunne bade fra Yachten i det fuldstændig klare og 26 grader varme vand.

Udflugter

Der var flere udflugter vi kunne deltage i, hvilket var helt frivilligt, vi deltog blandt andet i et besøg til Blue Cave. Grottens naturlige undervandsindgang skaber et magisk dybt blåt lys, der oplyser det indre. Solstrålerne, der trænger gennem grottens åbning, reflekteres fra den hvide bund, hvilket skaber en forbløffende effekt som skinnende sølvlys.
Det var meget imponerende.

Vi gør det gerne igen

På denne tur har vi mødt nogle fantastiske mennesker og oplevet Kroatien fra en anden vinkel. Vi nød til fulde at bruge eftermiddagen og aftenen for os selv i de små havnebyer og spise på de lokale restauranter.

Men der var også tid til at være sociale med de andre gæster på Yachten, når vi havde lyst til det.

For os har det været vores livs rejse og starten på nye venskaber. Vi gør det gerne igen.

Inspiration

1920X1080 Krydstogt For Begyndere Header
Krydstogter for begyndere - Din guide til et fantastisk eventyr
Krydstogter er en helt unik og behagelig måde at udforske verden på. Krydstogtsferie er ideel for dig, der ønsker at kombinere komfort og eventyr. Hvis det er første gang, du vil på krydstogt, så f...
1920X1080 Golfcruise Cover
Golf & Cruise
Drøm dig væk til Golf og Cruise Er du en golfentusiast, der længes efter at kombinere din lidenskab for golf med uforglemmelige rejseoplevelser? Så er et Costa Cruise den perfekte måde at forene di...
1920X1080 F1cruise Header
Kombination af Formel 1 og Krydstogt
Kombinér Formel 1 med Krydstogt Kombinationen af Formel 1 og et efterfølgende krydstogt er en unik og fascinerende måde at sammensætte din drømmeferie på. Denne usædvanlige rejse giver dig mulighed...
1920X1080 Yachtclub Header
MSC Yacht Club
MSC Yacht Club - Luksus til søs Søger du en krydstogtsoplevelse som ingen anden, er MSC Yacht Club din billet til enestående luksus og forkælelse på det åbne hav. MSC Cruises, et af verdens mere in...
1920X1080 Drikkepakker Header
Drikkepakker - Er det nødvendigt?
At tage på et krydstogt er en fantastisk måde at slappe af og nyde ferien på. Men en af de beslutninger, du skal træffe, er omkring drikkepakker. Skal du købe en? Og hvilken skal du i så fald vælge...